woooow

آموزش آشپزی,طرز تهیه ی انواع غذا و شیرینی,عکسهای جدید,مد و زیبایی,خبرهای جدید

woooow

آموزش آشپزی,طرز تهیه ی انواع غذا و شیرینی,عکسهای جدید,مد و زیبایی,خبرهای جدید

گزارش ویژه از عملکرد گوشی Nokia 808 Pureview

اگر به خاطر داشته باشید، اوایل اسفند سال گذشته بود که خبر رونمایی Nokia 808 Pureview در MWC را خواندید و از شگفتی های دوربین ۴۱ مگاپیکسلی آن گفتیم. سنسور آن را با دوربین دیگر موبایل ها مقابسه کردیم و نخستین تصاویر از عملکرد دوربین ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا ۸۰۸ را دیدیم.

باز هم داستان درباره این ۴۱ مگاپیکسلی است، امروز این تلفن به ایران آمده و حالا ما اینجاییم تا آن را از نزدیک ببینیم. قرار است بیشتر درباره این موبایل جالب بدانیم و با کارکردها و کیفیت آن بیشتر آشنا شویم.

از آنجایی که تمام ماجرای این موبایل درباره عکس و عکاسی است، تصمیم داشتیم تصاویر جلسه امروز را هم با Nokia 808 Pureview تهیه کنیم. اما به دلیل اینکه گوشی های موجود هنوز پروتوتایپ های محصول بودند، موفق به انجام این کار نشدیم. اما در اولین فرصت، با ورود رسمی محصول نهایی، می توانید بررسی کامل آن را در نارنجی بخوانید.

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.

 

AYD_1615.JPG

جلسه با صحبت های آقای حمیدرضا نیکدل، مدیر روابط عمومی نوکیا شروع شد و پس از آن با صحبت های آقای فروتن مدیر کل نوکیا ایران ادامه یافت. آقای فروتن ۸۰۸ را جایگزینی برای N8 می داند. به عقیده وی این محصول برای افرادی است که علاوه بر استفاده از آن به عنوان موبایل، به دنبال ابزاری مناسب برای جایگزینی دوربین های عکاسی جاگیر هستند. وی همچنین پیش بینی کرد که با توجه به استقبال بالا از N8 و اینکه قرار است سیمبیان تا ۲۰۱۶ پشتیبانی شود، Nokia 808 Pureview جایگاه خوبی در ایران خواهد یافت.

 

AYD_1632.JPG

در ادامه آقای وحید کاظمی مدیر بازاریابی در خصوص جایگاه ۸۰۸ در بازار ایران صحبت کرد. وی می گوید که Nokia 808 Pureview مهمترین محصولی است که طی سال ۲۰۱۲ در ایران عرضه می شود. نوکیا برای بررسی جایگاه این گوشی در ایران تحقیقات میدانی ویژه ای انجام داده است. طبق این نظرسنجی ها ۹۷ درصد مردم اس ام اس را می شناسند و ۹۶ درصد آنها، از آن استفاده می کنند. ۸۴ درصد آنها دوربین موبایل را می شناسند و برای شان اهمیت دارد و ۶۷ درصد آنها از دوربین موبایل استفاده می کنند. و قابلیت گوش دادن به موسیقی در جایگاه سوم قرار دارد.

به همین دلیل نوکیا ایران با اطمینان بالاتری روی نوکیا ۸۰۸ سرمایه گداری نموده و آن را وارد خواهد کرد. شعار تبلیغاتی این گوشی ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا Pure somethings است. زیرا شما را به خلوص در بسیاری از موارد همچون مگاپیکسل، روشنایی تصویر و… خواهید رساند. از ماه آینده هم کمپین تبلیغاتی ۸۰۸ در ایران شروع خواهد شد.

 

AYD_1673.JPG

سپس آقای ابرهیم کُلاک مدیر منطقه ای محصولات نوکیا، به معرفی فنی ۸۰۸ پرداخت. وی این گوشی را یک محصول شگفت انگیز در حد واسط موبایل ها و دوربین های دیجیتال دانست. نوکیا از ۵ سال پیش بعد از تحقیقات فراوان، تصمیم به تولید محصولی انقلابی گرفت و کار بر روی پیور ویو را شروع کرد.

این دوربین با سنسور با کیفیت و بزرگ خود، هم اکنون بهترین دوربین گوشی های موبایل است. لنز آن هم کارل زایس ویژه ای است که مخصوص پیور ویو تولید شده. این گوشی برای آماده سازی عکس ها از تکنولوژی over sampling استفاده می کند و هر ۸ پیکسل دریافتی را به یک پیکسل فوق العاده تبدیل می کند. این کار با الگوریتم ویژه نوکیا انجام می شود‪.‬ نوکیا ادعا می کند کیفیت تصویر این گوشی از ببین و بگیر های موجود در بازار بهتر بوده و بسیار به دوربین های DSLR نزدیک شده است.

 

AYD_1646.JPG

بخش دیگری که نوکیا وقت فراوانی روی آن گذاشته، حل مشکل عکاسی در نور کم است. زوم این دوربین هم بسیار نرم بوده و به صورت پله ای و با تاخیر انجام نمی شود. این گوشی به همه دستگاه های HDMI متصل شده و تصاویر full HD را برای تان پخش می کند. علاوه بر این امکان استفاده از قابلیت dlna را هم دارید. البته مانند همه گوشی های جدید نوکیا در این دستگاه قابلیت NFC هم پیش بینی شده است.

ویدیوهای این دوربین به صورت Full HD 1080p ضبط شده و هنگام تصویربرداری می توانید تا ۴X زوم کنید. و در کیفیت فیلمبرداری ۷۲۰p هم امکان زوم تا ۶X را دارید. در صورت انتخاب کیفیت ۳۶۰P تا ۱۲X زوم در اختیار دارید. میکروفون این دستگاه هم صدا را با کیفیت Hi-Fi ضیط می کند.

 

2012-03-05-470.jpg
عکس با Nokia 808 Pureview – دانلود اندازه واقعی (۱۳ مگابایت)

از قابلیت های عکاسی مهم آن، می توان به Bokeh اشاره کرد. به معنی اینکه می توانید به سادگی و به صورت خودکار در کمتر از یک ثانیه بر روی پس زمینه یا پیش زمینه تصویر فوکوس کنید. همچنبن همانند یک دوربین DSLR تقریبا تمامی تنظیمات دستی لازم، همچون وایت بالانس و شاتر را دم دست دارید.

سیستم عامل این موبایل نسخه Belle سیمبیان است. مرورگر آن از HTML5 پشتیبانی کرده و صدا در هدفون ها به صورت دالبی است. نقشه جدید ایران هم قرار است هنگام ارائه بر روی آن عرضه شود.

آقای کلاک اعتقاد دارد که با پیور ویو یک عکاس کار آزموده می تواند تصاویر کاملا حرفه ای تهیه کند. وی می گوید پیور ویو یک برند برای دوربین قوی نوکیا است، برندی که یک تکنولوژی عکاسی است و در موبایل، دوربین و… استفاده خواهد شد.

صفحه نمایش این موبایل روزلوشن بالایی ندارد. اما نوکیا معتقد است که این، رزولوشن بهینه ای برای نمایش عکس های ۴۱ مگاپیکسلی آن است. علاوه بر این با تکنولوژی به کار رفته در این صفحه نمایش، در روشنایی شدید روز هم به خوبی می توانید صحنه مورد نظر را دیده و عکس بردای کنید

 

AYD_1753.JPG

در ادامه به صورت عملی کارکرد این موبایل نمایش داده شد. ابتدا محیط عمومی بله دیده شد و سپس ورود و خروج به برنامه دوربین نشان داده شد که بسیار سریع بود. در حالت اتوماتیک، شما تنها می توانید روشن و خاموش بودن فلاش را انتخاب کنید و در حالت Scenes می توانید از تنظیمات پیش فرض مختلف همچون پرتره، عکاسی در شب، عکاسی در برف، محیط باز و… بهره ببرید. تنظیم بعدی و اصلی دوربین پیور ویو، حالت Crative است که شما تقریبا هر تنظیمی را در اختیار دارید. در منوی Crative دوربین این موبایل می توانید تمام امکانات و تنظیمات دوربین های کامپکت نیمه حرفه ای را در اختیار داشته باشد.

زوم تصاویر این دوربین بسیار نرم و روان بود و هیچ تاخیری در نمایش تصویر بزرگتر و یا رنجه شدن در آن دیده نمی شد. فوکوس آن برای حالت بوکه بسیار سریع انجام می شد.

ویدیو های ثبت شده با این گوشی در نور بسیار کم و از یک برنامه آتش بازی هم به سادگی با تصاویر دوربین های ببین و بگیر برابری می گرد. حتی در هنگام زوم هم جزئیات ویدیو را به صورت کامل می توانید ببینید.

منبع:نارنجی 

برچسب ها: , , , , , , , ,

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد